Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.oprawaprac.strefaxero.pl
§ 1 POSTANOWIENIA OGÓLNE
Sklep www.oprawaprac.strefaxero.pl działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.oprawaprac.strefaxero.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
Każdy Usługobiorca z chwilą podjęcia czynności zmierzających do korzystania z Usług Elektronicznych Sklepu www.oprawaprac.strefaxero.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
- ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
- ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
- ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
- ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2 DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.oprawaprac.strefaxero.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
PRODUKT – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.oprawaprac.strefaxero.pl.
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA Strefa X – Jacek Skonieczny, ul. Zagłoby 23, 02 – 495 Warszawa.
UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Klient jest obowiązany zapłacić Sprzedawcy za Produkt.
§ 3 INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA
Sklep www.oprawaprac.strefaxero.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.
Produkty oferowane w Sklepie są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
Informacje znajdujące się na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki. Cena nie zawiera kosztów dostawy.
Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.oprawaprac.strefaxero.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok.
Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia.
§ 4 ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY
Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionym przez Sprzedawcę sposobem, zgodnie z § 3 pkt 5 oraz 6 Regulaminu.
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia następuje poprzez przesłanie wiadomości e-mail.
Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:
- potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,
- formularz odstąpienia od umowy,
- niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.
Z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.
Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu, który będzie dołączany do Produktu.
§ 5 SPOSOBY PŁATNOŚCI
Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
- płatność za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności.
W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznego systemu płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej, blik lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
Produkt zostanie wysłany dopiero po jego opłaceniu.
§ 6 KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
Koszty dostawy Produktu, które pokrywa Klient, są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia.
Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
- czas kompletowania Produktów wynosi do 2 dniach roboczych,
- dostawa Produktów stanowiących rzeczy ruchome przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. 1-3 dni roboczych od momentu nadania przesyłki (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane wyłącznie na terenie Polski za pośrednictwem firmy kurierskiej.
§ 7 REKLAMACJA PRODUKTU
- Klient ma prawo złożyć reklamację Produktu, jeżeli jest on wadliwy lub niezgodny z umową.
- Reklamację można złożyć:
- pisemnie na adres: Strefa Xero ul. Grójecka 118, 02-367 Warszawa,
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: oprawaprac@strefaxero.pl;
- W reklamacji Klient powinien podać:
- swoje dane osobowe (imię i nazwisko, adres),
- datę zakupu Produktu,
- opis wady lub niezgodności Produktu z umową,
- żądanie dotyczące sposobu rozpatrzenia reklamacji.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
- O sposobie rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca poinformuje Klienta na piśmie lub drogą mailową.
- W przypadku uznania reklamacji Sprzedawca:
- naprawi Produkt,
- wymieni Produkt na nowy wolny od wad,
- obniży cenę Produktu,
- odstąpi od umowy i zwróci Klientowi cenę Produktu.
- Klient zobowiązany jest odesłać wadliwy Produkt na adres Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania informacji o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- Koszty odesłania wadliwego Produktu ponosi Sprzedawca.
- Okres rękojmi: Sprzedawca informuje, że Produktom przysługuje 2-letni okres rękojmi. W tym okresie Klient może zgłosić reklamację Produktu, jeżeli jest on wadliwy lub niezgodny z umową.
§8 Zwroty
- Klient ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży Produktu bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu.
- Odstąpienie od umowy można złożyć:
- pisemnie na adres: Strefa Xero ul. Grójecka 118, 02-367 Warszawa,
- w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: oprawaprac@strefaxero.pl;
- W oświadczeniu o odstąpieniu od umowy Klient powinien podać:
- swoje dane osobowe (imię i nazwisko, adres),
- datę zakupu Produktu,
- oświadczenie o odstąpieniu od umowy.
- Do oświadczenia o odstąpieniu od umowy można dołączyć wzór formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Klient zobowiązany jest odesłać Produkt na adres Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.
- Koszty odesłania Produktu ponosi Klient.
- Zwrot płatności za Produkt nastąpi w terminie 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy oraz odesłania Produktu.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona na rachunek bankowy Klienta, z którego nastąpiła płatność za Produkt.
§9 Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umowy:
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia,
- przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich.
Klient ma prawo korzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących punktów mediacji udostępniane są i przekazywane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych.
Załącznik nr 1 do Regulaminu
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY (załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta)
formularz odstąpienia od umowy Adresat: Strefa Xero ul. Grójecka 118, 02-367 Warszawa
Wzór formularza odstąpienia od umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Do [nazwa i adres Sprzedawcy]:
Ja/My [imię i nazwisko Klienta], niniejszym oświadczam/y, że odstępuję/my od umowy sprzedaży następującego Produktu/Produktów:
-
-
-
-
-
-
- [nazwa Produktu]
- [numer Produktu]
- [data zakupu Produktu]
-
-
-
-
-
Uwaga: W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Produktu w postaci nagrania płyty CD z pracą dyplomową, Klient zobowiązany jest odesłać płytę CD na adres Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy.